Qi en Heineken hebben blog-primeur

04-12-2007 (10:41) - Bureaus

Heineken presenteert de eerste geoblogging marketingcampagne ter wereld. Via www.heineken.nl is live op satellietbeelden te volgen bij welke locaties de Heineken ‘Delivery Men’ hun vaten bier bezorgen. Bovendien kun je op de site in een game ook raden wat de bestemming van de bierbezorgers is. Omdat de Heineken Delivery Men een telefoon met ingebouwde GPS bij zich dragen tijdens hun bezorgronde, zijn ze door iedereen live te volgen. Interactief reclamebureau Qi ontwikkelde deze unieke campagne in samenwerking met bliin.com, een Nederlandse geoblogging internet startup. Met deze online campagne geeft de bierbrouwer op bijzondere én letterlijke wijze invulling aan de slogan ‘Serving the planet’. Iedere dag gaan de bezorgmannen van Heineken op pad om er in het hele land voor te zorgen dat geen café zonder bier, fris en andere dranken zit. Niet eerder waren ze echter live te volgen. Diederik Vos, brand manager bij Heineken: ‘Voor de Delivery Men campagne is een van de meest fascinerende technologische ontwikkelingen van dit moment in Heineken.nl geïntegreerd: geotracking, oftewel geoblogging. Via een mobiele telefoon met GPS is je positie op een aantal meters nauwkeurig continu live via internet te volgen. De Delivery Men kunnen bovendien op elk gewenst moment foto’s nemen, die meteen op internet worden gepubliceerd, precies op de plek waar de foto is genomen.’

Media

Marketing

Economisch