Reclametoppers in HOI-campagne

07-10-2009 (09:31) - Bureaus

HOI, Instituut voor Media Auditing, start ook dit najaar een vakbladcampagne in titels als Marketing Tribune. Dit doet HOI om het blijvende belang van een gecontroleerde oplage voor alle deelnemende partijen – uitgevers, mediabureaus en adverteerders – te onderstrepen.

Vanaf oktober tot en met het einde van volgend jaar zal HOI een testimonial campagne plaatsen met prominenten uit de reclamewereld. Zeventien prominenten uit de reclamewereld hebben met veel enthousiasme en geheel belangeloos hun medewerking verleend en ze komen uit alle geledingen: adverteerders, mediabureaus, uitgevers en branche-organisaties. 

Bekende namen van adverteerders zijn Harry Dekker (Unilever) en Bert Kamp (Rabobank), bekende uitgevers zijn Auke Visser (Sanoma) en Karin van Gilst (Weekbladpers), Vanuit de mediabureaus hebben ondermeer meegedaan Ton Schoonderbeek (Mindshare), Marceline Beijer (Kobalt) en Hans Horneman (OMD). Vanuit de branche-organisaties waren dit Ralph Wisbrun (VEA voorzitter), Jan Driessen (BVA voorzitter) en Aad Kuijper (voorzitter ADCN).

HOI directeur George Bohlander:  'Een testimonial campagne is een van de beste reclamevormen. Maar het is ook meteen de meest kwetsbare vorm. Het moet kloppen en geloofwaardig zijn en onderhoudend zijn. Anders werkt het precies tegenovergesteld aan hetgeen je wilt bereiken. HOI heeft gezocht naar een testimonial vorm, waarbij gebruik gemaakt wordt van aspecten als humor, relativering en zelfrelativering. Bij onze eerste HOI reclamecampagne hebben we ook gebruikt gemaakt van prominenten uit de reclamewereld en we hebben toen uitsluitend gewerkt met quotes.  Daarom is het voor ons extra bijzonder om na ruim 10 jaar weer een campagne te voeren met de nieuwe generatie prominenten uit de reclamewereld, waarbij nu zowel beeld en tekst centraal staan”.  

Concept en copy: Kees Sterrenburg
Fotografie:  Alice Wolfs en Maarten de Groot
Art Direction:  Martin de Jong
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch