Ricoh zet eigen werknemers in voor campagne

07-10-2008 (09:44) - Bureaus

Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, start deze maand met een arbeidsmarktcampagne die de naamsbekendheid van Ricoh zal verbreden. Ricoh is recent als Top ICT Werkgever 2008 uitgeroepen. De campagne heeft tot doel dat nieuwe werknemers het bedrijf eenvoudiger kunnen vinden en weten wat de onderneming hen te bieden heeft. Naast naar buiten toe tredende acties, zoals advertenties in verschillende media, heeft Ricoh ook diverse interne campagnes gestart. Medewerkers van Ricoh zijn gevraagd hun opvatting over de missie, ambities en kernwaarden van het bedrijf te geven. Dankzij deze input heeft Ricoh haar nieuwe personeelswebsite werkenbijricoh.nl aansprekend gemaakt. De onderscheidende manier van het werven van nieuwe werknemers is terug te vinden in de manier waarop elke doelgroep apart wordt aangesproken op de website. Informatie over wat deze doelgroepen nu echt interessant vinden, komt uit de input die werknemers van Ricoh per divisie hebben gegeven. Uit deze input blijkt dat het bedrijf zich differentieert dankzij haar voortrekkersrol in de sector voor informatiemanagement en haar oog voor de ondernemerszin van haar werknemers. Persoonlijke groei en inzet worden erg op waarde geschat en het ontwikkelen van initiatieven wordt gestimuleerd. Wat werknemers ook enthousiast maakt is de maatschappelijke betrokkenheid van Ricoh en alle projecten die het bedrijf opstart om ecologisch neutrale producten te ontwikkelen. Deze waarden en andere bedrijfsdoelstellingen zijn gebruikt om via de vernieuwde website werkenbijricoh.nl relevante informatie te geven aan geïnteresseerde potentiële werknemers. Daarnaast zijn de medewerkers van Ricoh gevraagd plaatst te nemen voor de camera. Vijf werknemers zijn geportretteerd en staan voor divisies van het bedrijf die voor sollicitanten aantrekkelijk kunnen zijn, zoals sales, techniek, Young Professionals, ICT en support.

Media

Marketing

Economisch