Roorda winnaar AgencyTube Nederland

19-10-2011 (08:37) - Bureaus

Gisteren is tijdens het Creative Sandbox-evenement van Google het reclamebureau Roorda als winnaar bekend gemaakt van AgencyTube, de brand channel-wedstrijd van YouTube. Met AgencyTube heeft YouTube Nederland creatieve bureaus uitgedaagd om een Custom Channel te ontwikkelen dat optimaal gebruik maakt van alle interactiemogelijkheden die YouTube biedt. Met andere woorden: hoe kun je verder gaan dan het maken van een YouTube viral?  

De jury stond voor de taak om een winnaar te kiezen uit de drie finalisten Roorda, Born05 en Noise. ‘Het was niet eenvoudig om een keuze te maken, want de inzendingen van de finalisten lagen dicht bij elkaar. Bureau Roorda heeft gewonnen omdat het concept simpel, speels en helemaal om user generated content ging, waar het bij YouTube allemaal om draait’, zegt jurylid Steve Paler, Head of Google Creative Services EMEA bij Google. 

Roorda heeft sinds gisteren een Brand Channel met een mediawaarde van 40.000 euro. Daarnaast krijgt Roorda een 3-daagse reis voor drie personen naar New York om het Google Creative Sandbox event op 27 oktober 2011 te kunnen bijwonen. 

Sinds juli 2011 konden bureaus aan de slag met hun concept en inspiratie opdoen, bijvoorbeeld door deel te nemen aan creatieve workshops bij Google. Het is de eerste keer dat AgencyTube in Nederland is georganiseerd.

 

 


Media

Marketing

Economisch