Saatchi en T-Mobile verlicht

26-01-2009 (10:22) - Bureaus

Voor de introductie van haar nieuwste toestel, de G1 met Google, heeft T-Mobile gekozen voor een al even innovatieve en exclusieve manier van adverteren als het toestel zelf: 3D Mapping Video. Op woensdag 28 en donderdag 29 januari tussen 18.00 en 22.00 uur is het monumentale pand ‘het Witte Huis’ in Rotterdam het decor van een spectaculaire sound & light projectie. Het gaat om de vertoning van een volledige 3D-animatiefilm op een gebouw, waarbij de architectuur van het gebouw een belangrijke rol speelt. Hierbij wordt op unieke wijze gebruikgemaakt van 3D-beelden in combinatie met geluid.

Deze bijzondere projectie vindt plaats aan de vooravond van de lancering van de G1, de eerste mobiele telefoon met het Google besturingssysteem, Android. De 3D-animatie zal op een unieke manier alle functionaliteiten van deze telefoon tot leven brengen. Met deze projectieshow, die ‘3D Mapping Video’ wordt genoemd, introduceren Saatchi & Saatchi en T-Mobile een geheel nieuwe manier van adverteren.

Het concept voor 3D Mapping Video is exclusief ontwikkeld door het bedrijf EasyWeb uit Frankrijk en beleeft een primeur in Nederland. De ontwikkeling van de projectie is een intensief proces, waarbij het gebouw tot in detail is opgemeten en gefotografeerd, en in 3D nagebouwd. Vervolgens wordt de animatiefilm gemaakt en geïntegreerd met het 3D-model. Het eindresultaat is een eenmalig en exclusief voor een bepaald gebouw ontworpen projectieshow die met behulp van circa tien gesynchroniseerde beamers op het pand wordt geprojecteerd.

Creatie: Tim Bishop, Rick Coolegem, Maarten van Kempen, Alexandre Lagoet, Avinash Sampath, Kris Spape (Saatchi & Saatchi)
Concept & Productie: EasyWeb, France
Account: Brenda Rangel, Sue Workman (Saatchi & Saatchi)
Klant: Cyrille Bastiaansen, Dorith Slegers (T-Mobile)

 


Media

Marketing

Economisch