Skoda, ACHTUNG! en Selmore op jacht
07-06-2011 (09:12) - Bureaus
Voor iedereen die denkt de Yeti te slim af te zijn, organiseert Skoda vanaf vandaag de Yeti Nachtjacht, een twee weken durende jacht op de SUV van Skoda. De jacht komt uit de koker van ACHTUNG! en Selmore.
Anderhalf jaar geleden introduceerde Skoda zijn compacte SUV model, de Yeti. In navolging van de introductiecampagne 'Hij bestaat dus wel', gaat deze week een activatie van start die voortborduurt op de thematiek rondom de eeuwenoude legende van de Yeti. Overdag staat de Skoda Yeti ergens in Nederland opgesteld. Als de zon onder gaat, neemt de Yeti een sluiproute naar z'n nieuwe schuilplaats. Op de campagnesite kunnen bezoekers via Google Maps vallen plaatsen langs de route die de Yeti volgens hen gaat rijden om de auto tijdens zijn nachtelijk tocht naar een nieuwe lokatie te vangen.
Op TV jagen commercials de jacht op de Yeti aan. Iedere ochtend kunnen bezoekers de route die de Yeti die nacht heeft genomen op Google Maps volgen. En zien of zij hun vallen op de juiste positie hebben geplaatst. De beste jager maakt kans op een echte Safari in Afrika.
Concept: ACHTUNG!
Creatie commercial: Selmore
Creatie activatie: ACHTUNG!
Technische realisatie: Thispagecannotbefound, B-Lex
Muziek: Big Orange
Klant: Francis Langenberg, Annemarie van Dijk, Tom van Kuyk