Sluijters & Tol winnen ADCN-workshop

20-10-2009 (00:00) - Bureaus

Woensdagavond 14 oktober vond, in het auditorium van FDmedia te Amsterdam, de jurering plaats van de Cebuco ADCN workshop over dagbladen. Maar liefst 27 teams dingen tijdens deze workshop mee naar een deelname aan de Best YET (Best Young creative European Team) competitie. Om 5 uur ‘s middags presenteerde de jonge creatieve teams de concept(en) ten overstaande van hun concurrenten maar vooral voor de jury. Dat, het in een paar minuten presenteren van een creatief idee, best lastig is mocht de creativiteit niet drukken. In ongeveer 1,5 uur werden ruim 30 concepten gepresenteerd en trok de jury zich terug om zich te beraden.

De briefing waar de deelnemende teams mee aan de slag moesten was pittig; ontwikkel een concept voor een campagne om het dagblad als advertentiemedium in een positief daglicht te plaatsen bij de doelgroep.

Alweer voor de 10e keer vond de Cebuco ADCN workshop plaats, deze keer op een bijzondere manier. In 2 weken tijd kregen de deelnemers de briefing, was er na 1 week de gelegenheid om middels een inloopspreekuur,  mentoren te raadplegen en werd er na precies 2 weken gepresenteerd en gejureerd. “Een uniek experiment waardoor de teams de gelegenheid kregen concepten verder uit te werken” aldus Olaf Croon directeur van Cebuco. Sanne Korf de Gidts directeur van ADCN: ”voor de mentoren is het wel lastig om de teams niet een dag lang bij zich te hebben, aan de andere kant vraagt het van de teams meer assertiviteit en discipline”.

De jury werd geconfronteerd met zeer diverse concepten. Van paperboy tot gaten in de krant, en van raadvertenties tot een loempia road show. Het concept van Gijs Sluijters en Joris Tol (beide werkzaam bij FHV BBDO) is door de jury als winnaar uitgeroepen, het super blije team mag Nederland al eerste team vertegenwoordigen in de Best Yet competitie in Brussel welke wordt gehouden in mei 2010. In het voorjaar van 2010 zal er door Cebuco en ADCN nog een workshop worden georganiseerd welke het 2e team zal opleveren voor Best Yet.

Nummer 1: Gijs Sluijters en Joris Tol
Nummer 2: Job Bakker en Laurine Verweijen
Nummer 3: Tim de Waard en Daniel Samama

Mentoren en juryleden: Niels Westra en Jakko Achterberg (Selmore), Niels van Waardenberg (Kellerman), Henk Jantz en Edwin van Kuilenburg (UbachsWisbrun/JWT), Joost van Praag Sigaar en Laurens Boschman (Euro RSCG Amsterdam), Darre van Dijk en Piebe Piebenga (Ogilvy Amsterdam), Nils Taildeman (DDB) en Marthijn Klopper. 

Juryleden: Bart Brouwers (hoofdredacteur Spits), Diederik Bonarius (adjunct hoofdredacteur FD), Wouter van der Meulen (directeur Persgroep Advertising), Olaf Croon (directeur Cebuco)
 


Reacties


uniek experiment? jongehonden doet dit toch al 20 jaar?
kees @ 20-10-2009 11:18 uur

Media

Marketing

Economisch