SPOT voorspelt effect tv-reclame
01-11-2007 (11:12) - Bureaus
Nostradamus eat your heart out! SPOT heeft de toolkit om de effecten van televisiereclame te voorspellen nog verder verbeterd. SPOT lanceert vandaag de ‘EffecTiVe Toolkit 2nd edition’ een update van het model voor het voorspellen van de effecten van televisiereclame. Nieuw is onder meer dat de effecten per branche kunnen worden bepaald, waardoor de voorspellingen veel preciezer zijn geworden. Andere vernieuwingen zijn de webbased versie van de toolkit en een Engelstalige versie. De EffecTiVe Toolkit is gratis toegankelijk via de website van SPOT.SPOT publiceert vandaag ook nieuwe gegevens over de inzet en effecten van televisiereclame. De belangrijkste uitkomsten zijn:
- de gemiddelde campagne groeit van gemiddeld 530 naar 628 GRPs
- de gemiddelde mediadruk per week groeit van 114 naar 125 GRPs per week
- gemiddeld vindt 51% een commercial leuk tot erg leuk
- tweederde van de reclamekijktijd wordt geconsumeerd tussen 18.00 en 22.30 uur
- er wordt bijna twee keer zoveel geadverteerd bij series en films dan bij informatieve programma’s
- in vier van de vijf campagnes wordt meer dan één commercial ingezet