SRC: ‘zwarte lijst’ in Rode Oor

08-06-2009 (08:56) - Bureaus

Sinds afgelopen week kan men op de website van de Stichting Reclame Code de nieuwe rubriek ‘Het Rode Oor’ raadplegen. Men vindt er een actueel overzicht van adverteerders wiens reclame-uitingen in strijd zijn bevonden met de Nederlandse Reclame Code en onder ‘non-compliance’ zijn genoteerd.

Dit betekent dat de betreffende adverteerder is gevraagd of hij zich zal schikken naar de uitspraak van de Reclame Code Commissie of het College van Beroep. De adverteerder heeft vervolgens niet of negatief gereageerd op dat verzoek.

Een adverteerder (en zijn veroordeelde reclame-uiting) die in deze lijst voorkomt, kan gedurende het kalenderjaar, de registratie ongedaan (laten) maken. Daarvoor dient hij contact op te nemen met de afdeling Monitoring & Compliance en aan te geven op welke wijze hij van plan is de uitspraak alsnog op te volgen. Wanneer een registratie ongedaan wordt gemaakt, wordt in het overzicht aangegeven op welke datum dat is geschied en op welke wijze de adverteerder vervolg heeft gegeven aan de uitspraak.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch