Stallvord start online mediabureau First
08-10-2009 (09:54) - Bureaus
Nederlands bekendste seeding specialist Rocco Stallvord is met compagnon Arjan van de Steeg op 1 oktober gestart met First. Samen met invloedrijke internetters, ofwel online influentials, brengen ze online conversaties over merken op gang. Daarmee zijn ze het eerste online 'media' bureau in Nederland dat werkt met mensen, in plaats van media.
First speelt in op een drastische verandering in het online medialandschap; de macht verschuift van eigenaar naar gebruiker. Rocco Stallvord: ‘Mensen nemen het heft in eigen hand en negeren traditionele advertentiemodellen. Mediabureaus weten dit, maar kunnen geen alternatief bieden. First wel. First werkt samen met fanatieke bloggers, Twitteraars en Hyvers die de stemming rondom merken, producten en campagnes bepalen. De redactionele en persoonlijke aandacht die dat oplevert is voor een merk van onschatbare waarde.’
In de afgelopen 5 jaar heeft First een omvangrijk netwerk van bekende en onbekende online influentials opgebouwd. Deze mensen zijn kritisch en schrijven niet zomaar over een onderwerp. Stallvord: ‘Je moet als merk meerwaarde bieden. Dat kan van alles zijn, als je maar investeert in je doelgroep. Op korte, maar vooral ook op lange termijn. Dat vraagt om nieuwe strategieën, en andere campagnes. Hier adviseren we onze klanten over.’
Stallvord en Van de Steeg zijn al jaren toonaangevend op het gebied van seeding, online pr en blogvertorials en werkten voor innovatieve merken als Heineken, Volkswagen, Nike, Vodafone, MTV en Philips. Daarbij werden ze meerdere malen onderscheiden met innovatie en effectiviteitsprijzen. De afgelopen twee jaar vormden ze de zelfstandige media-afdeling van online advertising agency Pool Worldwide. Van de Steeg: ‘Bij Pool groeiden we uit ons jasje en kregen we te maken met tegengestelde belangen. Daarom is in goed overleg besloten dat we ieder onze eigen weg gaan, overigens zonder elkaar uit het oog te verliezen.’