Stem! Commercial Review 2007

30-01-2008 (10:59) - Bureaus

De lijnen staan open, de stembussen zijn gereed en de notaris is op zijn qui vive. Vanaf vandaag kunnen alle bezoekers van RW Online stemmen op het beste, mooiste en meest opvallende spotje van het voorbije jaar. Van iedere maand kozen de jury, gastcolumnisten en professionals de leukste en meest innovatieve commercial, wij hebben het dozijn filmpjes op een rijtje gezet. Wanneer je hierop klikt, zie je alle commercials op chronologische volgorde afgebeeld staan. Klik op de afbeelding en je surft automatisch naar de desbetreffende video op RWdbase. Onder de commercial kun je eenvoudig en direct een cijfer tussen de 1 en 10 geven. Over een tijd bekijken we welk spotje het hoogste gewaardeerd werd. De winnaar zal de titel ‘Commercial van het Jaar 2007’ dragen. Hieronder nog eenmaal de twaalf genomineerde spotjes die wonnen in de maanden januari tot en met december 2007.

Januari: wrange humor gecombineerd met stamppot van Aviko. De winters zijn geen winters meer, maar de hutspot en boerenkool blijven hetzelfde smaken. (DDB Amsterdam/Bäst)

Februari: Kloddertje roze hier! KPN kladderde lelijke flats, huizen en kantoorpanden onder met cirkels om Mobiel Thuis te introduceren. Graffiti voor gevorderden. (Lowe Worldwide/Czarevich)

Maart: Hetero mannen zijn vieze lomperiken en allesbehalve romantisch. Blijkbaar doen een paar Amstel-biertjes wonderen en volgt er een serenade. Jan Vayne-sighting #1. (Doom & Dickson/CZAR)

April: Zelden een klein pokkejochie zo grappig zien wezen. Een McDonald’s verslindend ettertje dumpt een mobieltje in het aquarium en hopla! Bewijs dat kinderen in commercials wél verteerbaar kunnen zijn. (TBWA/Bike)

Mei: Een klein oud vrouwtje geslachtofferd door een overijverige mobieltjesverkoper. Leedvermaak heet dat toch? Zeker. Maar zo nu en dan moet het mogelijk zijn. Bedankt Bol.com! (ETCETERA/Havasu)

Juni: Een slappe zomer werd gered door een stelletje kakdames op de tennisclub. Oké, het ‘stevig robbertje bridge’ blijft onovertroffen, maar de tuthola’s van Planet kwamen schrikbarend dicht in de buurt. (Lowe/CZAR)

Juli: Mevrouw, hoe kan ik mijn vriendin het beste beffen? Mama, word ik blind van masturberen? Oma, hoe vaak mag ik neuken? De jeugd verstandig met seks om laten gaan was nog nooit zo grappig. Hulde aan Hoehetmoet.nl. (MTV Networks/Goeroe Media)

Augustus: Vrouwelijk schoon is een gegarandeerd succes! In stemmig zwart-wit liepen enkele naakte dames door een über-Hollands decor op weg naar de koopjes van Batavia Stad. (Roorda/Caramel)

September: De allereerste tv-reclame rondom een schoonmaakmiddel die je niet doet grijpen naar de afstandsbediening. Nog meer Gooische dames, nu aan de slag met een emmer, spons en Andy. (Alfred/BijBrand)

Oktober: We vergaten bijna de rookworst van Unox, maar belangrijker was de ontdekking dat Jan Vayne met kale kop wél het aanzien waard is. Met een rol in twee genomineerde spotjes kennen we het geheim:  de Zwolse pianist in je commercial is een succesrecept. (TBWA/25FPS)

November: Die jasjes van Beau van Erven Dorens zijn toch nog ergens goed voor. Gebruik ze als camouflageoutfit in combinatie met truttig blommenbehang. Heb je zo een hete kop Senseo Chocomel Hot in je handen. Proost! (DDB Amsterdam/Dr. Film)

December: Last best? Wie weet. Je hond verkleden als bij en dan een vette bek halen bij de McDonald’s wordt misschien de rage bij het aanstaande carnaval. Nu maar hopen dat mevrouw Thieme het filmpje nooit heeft gezien ... (TBWA/25FPS)

Klik hier en stem!

Media

Marketing

Economisch