Suske & Wiske als widget

22-07-2009 (09:04) - Bureaus

Hoe breng je via internet de animatie familiefilm SUSKE EN WISKE & De Texas Rakkers, naar de gelijknamige stripboeken van Willy Vandersteen, op een leuke en interactieve manier onder de aandacht van een grote doelgroep?

 

In samenwerking met marketingmanager Jeffrey de Graaff van Bridge Entertainment bedacht en ontwikkelde online bureau Viva la Media het ‘Message in a Bottle’ concept. In de film worden Ranger Tom en zijn helpers gevangen genomen door de vreselijke bandiet Jim Parasijt. Tom en zijn Rangers worden verkleind in whiskeyflessen gestopt. Ranger Tom weet echter te ontsnappen via een whiskeykrat dat wordt verscheept naar België.

 

‘Message in a Bottle’ activeert zowel kinderen als volwassenen en laat vrienden en vriendinnen op een herkenbare en spannende manier kennismaken met exclusieve filmbeelden.

 

Naast een website applicatie is tevens een widget (gadget) gecreëerd voor de verschillende sociale netwerken, waaronder Hyves, Facebook en Myspace. Gebruikers kunnen deze widget personaliseren aan de hand van een karakter uit de film, ook het volledige proces van het versturen van een ‘Message in a Bottle’ vindt plaats in de widget. 

 


Media

Marketing

Economisch