TBWA wint Commercial Review december 2007

18-01-2008 (10:14) - Bureaus

Het sentiment overheerste in de nieuwe commercials in de laatste maand van 2007. Met de feestdagen in het vooruitzicht waren de happy family’s onder de kerstbomen, stomende kalkoenen en eindeloos rinkelende belletjes niet aan te slepen. Opvallende afwezige: de Kerstman. Toch won de meligheid het van de sentimenten deze keer: Maya de Hond van McDonald’s (TBWA\Neboko/25fps) wint de Commercial Review van december 2007.
De ReclameWeek-jury voelde zich wel in de harten geraakt door de nieuwjaarsgroet van Delta Lloyd, die op de tweede plaats staat. In de commercial Dit is 2008 (Lowe) zien we een mooie en rustige vooruitblik op het komende jaar, die inspeelt op het Hollandse cultuurgoed (de elfstedentocht, Bokito) en dat wat leeft onder de mensen (het klimaat, Hilary for president). En het sluit af met de oprechte wensen voor het nieuwe jaar.
Wat verderop komen we nog meer sentiment tegen: Jan ‘Mister Candlelight’ van Veen die een tenenkrommend slecht Mediamarkt-gedicht voorleest. Eigenlijk is het zo kazig dat het direct naar de onderste regionen van de Commercial Review verbannen moet worden. Maar wie krijgt er nu geen weemoedige glimlach op het gezicht bij het horen van de zoetgevooisde stemgeluid van onze Sky Radio-held van weleer. De ReclameWeek-jury hield het dan ook niet droog en zette het filmpje, van Marco Klein, op de achtste plek.
In de eerste editie van ReclameWeek-nieuwe stijl, IM powered by RW, is de volledige Commercial Review te lezen. Het blad verschijnt op 15 februari.

Bekijk de top tien:

1.    McDonald’s – Bijenhond Maya
2.    Delta Lloyd – Dit is 2008
3.    Consument & Veiligheid – Vuurwerk
4.    Albert Heijn – Hamsterweken
5.    Pedigree – Pedigree.nl
6.    Mediamarkt – Jan van Veen Candlelight
7.    Telfort – Internet voor thuis
8.    Becam – Doorlopend krediet
9.    Van A naar Beter – Blikschade
10.    Unox – Handschoentje

Media

Marketing

Economisch