TBWA\NEBOKO golddigger Dagbladgoud

07-02-2008 (10:14) - Bureaus

Met vijf advertenties bij de toptien van Dagbladgoud en twee bij de topvijf van de vakjury was het Amstelveense bureau TBWA\NEBOKO verreweg het best vertegenwoordigd tijdens het als boksgala aangeklede prijzenfeest van de Cebuco. Maar de eerste prijs ging naar DDB Amsterdam dat met de ’terugroepactie’ voor Volkswagen de eerste prijs van de vakjury, Vakgoud, won. In deze campagne wordt bezitters van een Volkswagen Golf uit 1974 aangeboden om het sluitingsmechanisme van het handschoenenkastje kosteloos te laten vervangen. Kaasstengels en boksbabes en een heuse rode loper naar een heuse boksring omlijstten het feestje van de dagbladadverteerders. Juryvoorzitter Leon Bouwman sprak van een eitje: ‘Zelden was een jury unaniemer in zijn eindoordeel’ Er was geen discussie mogelijk of nodig, want de Volkswagen-advertentie maakt volgens de jury als ‘onmiskenbare winnaar’ op een ‘grootse manier gebruik van de eigenschappen van het mediumtype.’ Kijk voor de complete uitslag op Cebuco-site

Media

Marketing

Economisch