Te Brake promoot New Dutch Design

26-09-2008 (10:01) - Bureaus

De Arnhemse ontwerper Marcel te Brake is door Staatsecretaris van Heemskerk van Economische Zaken uitgenodigd om eind september mee te gaan op een handelsmissie naar Moskou. Bovendien krijgt hij daar de kans om één maand zijn werk te exposeren op de New Dutch Design, een expositie om Nederlands ontwerp in Rusland te promoten. Met zijn Confusious-concept wil hij met een dikke knipoog mensen in verwarring brengen.

Echte tassen?
Zijn het nou echte tassen of word je in de maling genomen? Het is ongetwijfeld de eerste gedachte die bij mensen opkomt als ze de tassen van Confusious Bags zien. Als je de website www.confusious.nl bekijkt, ga je toch aan jezelf twijfelen. Je kunt ze wel kopen, maar kun je er nu echt mee rondlopen, of niet? Het blijkt om accessoires te gaan van de Arnhemse ontwerper Marcel te Brake. Zijn idee viel op, want hij is dus uitgenodigd om de ontwerpen in Moskou tentoon te stellen.

Diep Arnhem
Marcel te Brake (39) begon in 1995 als zelfstandige met ontwerpbureau Diep Arnhem. Na zijn studie Grafisch Ontwerpen in Utrecht richtte hij zich op het ontwerpen van huisstijlen, merkidentiteiten, beursstands en campagnes. Maar de creatieve geest wilde meer en zo ontstond Confusious. Te Brake: ‘Confusious is een combinatie van Confucius en confusion. De geleerde Confucius - een beroemd denker en filosoof uit het oude China - inspireerde mij met zijn prachtige stellingen en confusion is Engels voor verwarring.’

Media

Marketing

Economisch