The Body Shop naar FITZROY
22-04-2011 (09:03) - Bureaus
FITZROY heeft twee nieuwe accounts binnen weten te halen. Het bureau uit Amsterdam, bestaande uit achttien specialisten, werkt onder andere al voor Ben & Jerry’s, Heineken, Bacardi, en Hyundai. Daarnaast voegen ze The Body Shop en UTZ CERTIFIED toe aan hun portfolio.
FITZROY ontwikkelde voor cosmeticaketen The Body Shop de Go Green!-campagne ter introductie van de nieuwe volledig biologisch afbreekbare lijn Earth Lovers Shower Gels. De Go Green! actie werd een ludieke instore actie waarbij consumenten een dag lang (31 maart), bij alle winkels van The Body Shop in de gehele Benelux, een lege fles douchegel mochten inruilen voor een Earth Lovers variant. Ruim 7000 lege flessen werden verzameld en zijn door kunstenaar Daniel Jeremy NaadArtworks verwerkt tot een awareness kunstwerk. Dit kunstwerk is vanaf vandaag, 22 april en Earth Day, te bezichtigen in de winkel van The Body Shop in de Kalverstraat te Amsterdam.
UTZ CERTIFIED is een van de grootste programma’s voor duurzame koffie, thee en cacao in de wereld. Merken die zich hebben verbonden aan het inkopen van duurzame UTZ CERTIFIED grondstoffen zijn wereldwijd marktleiders. Het UTZ CERTIFIED label helpt boeren met behulp van trainingen, hun positie in de markt te verbeteren. Op deze manier worden boeren steeds professioneler waardoor ze een betere prijs kunnen onderhandelen voor een beter product. FITZROY zal de nieuwe merkpositionering van UTZ CERTIFIED op zich nemen.