Timing komt met Chatbot Tim
15-08-2007 (09:53) - Bureaus
Speeddaten, online beursstands en het ontwikkelen van (bedrijfs)films: uitzendorganisaties spelen steeds vaker in op trends om jongeren te werven. Timing gaat nog een stap verder door de introductie van Tim. Net zoals Alice (World of Alice), Anna (Ikea) en Koen (VGZ) is Tim een Chatbot. Het meest onderscheidende aan Tim - ten opzichte van zijn soortgenoten - is dat hij chatters op de hoogte brengt én houdt van geschikte banen en hen de mogelijkheid biedt om direct te reageren. Tim is daarmee de eerste virtuele jobcoach in de Nederlandse uitzendbranche. Zowel op de website van Timing als in Live Messenger (tim@timing.nl) kan vanaf 14 augustus met de virtuele jobcoach gechat worden. Tim reageert er - dankzij slimme software die sleutelwoorden in opmerkingen aan een relevant antwoord koppelt - op vragen die flexkrachten aan hem stellen. De software van Tim is ontwikkeld door Ecreation, marktleider op het gebied van Chatbots.Timing, als landelijke speler op de arbeidsmarkt, zendt vooral kandidaten op VMBO en MBO niveau uit. De organisatie kent een veelzijdige dienstverlening. Uitzenden, detacheren, werving & selectie, payrolling en Incompany Services. Daarmee voorziet het uitzendbureau in de totale personeelsbehoefte van opdrachtgevers.