Tinc PR verwelkomt duurzaam MADE-BY

22-07-2009 (08:56) - Bureaus

Tinc PR & Events houdt zich vanaf 1 augustus bezig met duurzaam geproduceerde mode en verwelkomt nu MADE-BY tot zijn

klantenportfolio. MADE-BY is een onafhankelijk consumentenlabel voor modemerken en –retailers, die de sociale, economische en ecologische omstandigheden in de gehele productieketen van hun collecties willen verbeteren. Tinc zal voortaan de partner van MADE-BY zijn bij de externe communicatie. Naast reguliere PR-activiteiten zullen er guerilla, B2B-en fashionevenementen opgezet worden.

 

Het MADE-BY-label is een initiatief van Solidaridad, een

ontwikkelingsorganisatie die wereldwijd strijdt tegen onrecht en armoede en streeft naar eerlijke handel. MADE-BY zet zich in voor mode die gemaakt is met respect voor mens en milieu: van milieuvriendelijke materialen en schonere verf- en bleekprocessen tot veilige omstandigheden en eerlijk loon voor de makers. Hiervoor worden verantwoorde productieketens gebouwd en worden de productieprocessen van de bij MADE-BY aangesloten merken transparant gemaakt.

 

‘Wij zijn verheugd dat Tinc onze partner wordt bij onze externe

communicatie. Door samenwerking met een creatief PR-bureau kunnen we nog meer aandacht genereren voor mode die met respect voor mens en milieu is gemaakt. Samen met Tinc willen we iedereen laten weten hoe belangrijk duurzaamheid binnen de fashionwereld is, zodat duurzame kleding de gewoonste zaak van de wereld wordt’, aldus Caroline van den Berge, Communicatie Manager MADE-BY Benelux.

 

 


Media

Marketing

Economisch