Trendbook MOOD 12: van graaicultuur naar geefmaatschappij

30-11-2011 (08:37) - Bureaus

Het zijn woelige tijden. Het woord crisis ligt op ieders lippen. De onrust lijdt tot onzekerheid en tot protest. De roep om dingen radicaal anders te doen, klinkt. Het is, nu de crisis het hardst wordt gevoeld, tijd om veranderingen door te voeren, vinden de opstandelingen. Uit recent trendonderzoek door Trendslator blijkt dat er een overgang plaatsvindt van graaicultuur naar geefmaatschappij en coöp-kapitalisme. Dit trendonderzoek is ook dit jaar weer vervat in het nieuwe Trendboek MOOD 12.
 
Wie kijkt naar de trends voor 2012, PROTEST, CONTROL, FEEL, THINK, BE, DO en GIVE, ziet dat we op zoek zijn naar kapitalisme met de c van coöperatief. Daarbij gaat het niet om nemen maar om geven. Niet hebzucht en egoïsme, maar empathie en altruïsme voeren de boventoon. Delen is vermenigvuldigen. Als we allemaal iets geven, tijd of aandacht, kennis of geld, levert dat uiteindelijk iedereen iets op. Ga voor meer informatie of om MOOD 12 te bestellen naar trendslator.nl/mood12
 

www.trendslator.nl 


Media

Marketing

Economisch