Tyto neemt It’s a Rep over

14-09-2023 (12:18) - Bureaus

Het Europese PR- en communicatiebureau Tyto neemt PR-bureau It’s a Rep over. Met de investering in Nederland breidt Tyto zijn innovatieve PRWithoutBorders-modeluit naar een steeds belangrijker wordende Europese tech hub voor wereldwijde scale-ups.

Tyto is opgericht in 2017 en met meer dan zestig remote consultants actief in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Zweden. Dankzij de acquisitie van It’s a Rep kunnen Nederlandse bedrijven nu makkelijker hun PR-activiteiten uitbreiden naar andere landen, en kunnen buitenlandse bedrijven makkelijker PR-activiteiten in Nederland opstarten. Ook kan Tyto beter samenwerken met wereldwijde technologiebedrijven met een regionaal hoofdkantoor in Nederland. Tyto en It’s a Rep werken al bijna zes jaar nauw samen als partners. Zij blijven daarnaast verantwoordelijk voor de klantrelaties en campagnes in Nederland.

Tech Hub

Tyto’s uitbreiding naar Nederland laat het toenemende belang zien van Nederland als Europese tech hub voor wereldwijde scale-ups. Mede dankzij de in 2018 door de overheid gelanceerde Nederlandse digitaliseringsstrategie worden we gezien als één van de voorlopers op het gebied van digitale infrastructuur en het stimuleren van R&D, waardoor het één van de meest open en aantrekkelijke omgevingen is voor de tech-industrie.

Groei in medewerkers en omzet

De acquisitie van It’s a Rep volgt op de overname van het bureau CubanEight in 2022, de introductie van de Content Studio van het bureau in januari, de benoeming van de eerste Managing Director, Nick Taylor in juni en de uitbreiding naar Scandinavië in juli. Met de toevoeging van It's a Rep groeit Tyto's team van PR- en communicatieprofessionals naar meer dan 60 medewerkers. Aan de vooravond van het 6-jarig bestaan laat Tyto een trendmatige jaaromzet zien van 6 miljoen GBP. Sinds de oprichting in 2017 heeft Tyto opeenvolgende jaren van 50%+ groei gerealiseerd en een reputatie opgebouwd als één van de meest innovatieve bureaus ter wereld. Naast het pan-Europese model maakt Tyto naam met op data gebaseerde inzichten zoals de Tyto Tech 500 en de Tyto Relevance Index.


Media

Marketing

Economisch