Ubachs maakt dé gay-inhaker

17-12-2008 (10:06) - Bureaus

Het shampoomerk Andrélon is de winnaar van de wedstrijd waarbij reclamemakers werden uitgedaagd een speciale ‘inhaker’ te maken voor de gay doelgroep. Onder het motto Serieuze inhakers worden beloond, werden reclamemakers geprikkeld een speciale uiting voor de Gay Krant te maken voor hun opdrachtgever. Een jury bestaande uit onder anderen Romke Oortwijn (creatief directeur N=5), Jacques Kuijff (algemeen directeur FD&BNR) en Henk Krol (hoofdredacteur Gay Krant) beoordeelde de advertentie-uitingen die speciaal voor de gay doelgroep waren vervaardigd. Op het kantoor van Joost Rademaker en Lodewijk van der Peet in Amsterdam, bekend van het bureau RadeMakkers, werden alle ‘inhakers’ onder een vergrootglas gelegd. Na veel wikken en wegen ging het reclamebureau Ubachs Wisbrun JWT met de hoogste eer strijken voor hun variant op de reguliere Andrélon for Men-advertentie. De tweede prijs ging naar Rapp voor klant Aerdenhout Meubelmakerij en de derde plaats was voor EuroRSCG Amsterdam voor Black Tulip Amsterdam.

Eervolle vermeldingen waren er voor Fiat (Arc Amsterdam), Friso kindervoeding (Rapp), Amstel bier (Doom & Dickson), Manpower (Grey Amsterdam), Suit Supply (New Message), Pringles (Grey Amsterdam), Delta Lloyd Groep (ACA/Jes Communicatie), Dreft (Grey Amsterdam), Ben Sanitair (Scheepens reclame adviseurs), Anbos Schoonheidsspecialist (Berg Kleijn Communicatie), Da’s nou Drenthe! (Open communicatiebureau), Sony (Rapp), Winq magazine (Y&R Not just Film), Johnny Loco (New Message), Melles Interieur (Open communicatiebureau), Eneco (DDB Amsterdam) en Hotels.nl (Open communicatiebureau). Alle winnaars en de eervolle vermeldingen komen aan bod in een serie artikelen die in de eerste helft van 2009 in de Gay Krant wordt geplaatst.

Media

Marketing

Economisch