Ubachs maakt slagroom op ANWB-taart
22-01-2008 (09:53) - Bureaus
De ANWB bestaat dit jaar 125 jaar. De maatschappelijke rol die de bond sinds haar oprichting in 1883 vervult, zal geregeld als thema terugkeren in de reclamecampagnes tijdens het jubileumjaar. Op de televisie werd daar gisteren een start mee gemaakt. Toen werd op zowel de publieke als commerciële omroepen voor het eerst de 125 seconden durende commercial Even Wennen aan de Wegenwacht uitgezonden. In de spot ziet de kijker hoe Nederland met vallen en opstaan gewend raakt aan de inmiddels volledig ingeburgerde pechhulpverlening van de Wegenwacht. De eerste, 1.25 minuut durende film in de campagne speelt zich af in 1946, het jaar dat de ANWB de Wegenwacht oprichtte. Het filmpje is overigens gemaakt door het reclamebureau UbachsWisbrun/JWT in samenwerking met productiehuis Bonkers.Klik hier voor de ANWB-commercial.