Van Marwijk in PwC-campagne
10-05-2011 (09:14) - Bureaus
PwC startte gisteren met de nieuwe campagne ‘onvermoede krachten, nieuwe perspectieven’ gemaakt en bedacht door 707 Brand Communications en KBK. Het is een campagne waarin klanten een centrale rol spelen en vertellen hoe ze samen met PwC tot nieuwe inzichten komen. Met deze campagne wordt een vervolg gegeven aan eerdere campagnes waarin de economische reset en de naamswijziging centraal stonden. De campagne gaat van start met een TV-commercial met Bert van Marwijk, bondscoach van het Nederlands Elftal over de samenwerking in het WorldCoaches programma. PwC is daarmee de eerste van de zogenaamde Big Four die televisie prominent inzet in haar campagne.
‘De inspiratie voor het concept - onvermoede krachten, nieuwe perspectieven - vonden we in een uitspraak van Bono, de frontman van U2. Over zijn samenwerking met de wereldberoemde fotograaf Anton Corbijn zei hij: ‘Hij kan je een wezen geven dat je nog niet hebt, maar waar je wel naar op weg bent.’ Dit citaat zegt exact wat we voor ogen hebben. We willen onvermoede krachten in onze relaties met mensen en organisaties losmaken. Door de relatie te verdiepen, openen we nieuwe perspectieven. En helpen we elkaar om innovatief, slagvaardig en onderscheidend te zijn. De campagne maakt dit concreet door te laten zien hoe PwC bijdraagt aan het oplossen van klant- en maatschappelijke vraagstukken,’ aldus Walter de Zeeuw, lid Raad van Bestuur van PwC en verantwoordelijk voor marketing.
‘De afgelopen maanden hebben we, samen met onze communicatiebureaus 707 Brand Communications en BKB, hard gewerkt aan deze campagne. We zijn bijzonder trots op het resultaat’, vertelt Richard Geijteman, hoofd van de afdeling Marketing en Knowledge Managment van PwC. ‘We zijn er ook heel trots op dat we gaan aftrappen met de commercial – uitgezonden vanaf maandag 9 mei – waarin Bert van Marwijk vertelt over de samenwerking bij WorldCoaches. In de commercial vertelt Van Marwijk dat hij met ‘zijn’ team in Zuid-Afrika eigenlijk de grootste winst heeft achtergelaten.’
Naast TV worden ook radio en online ingezet in de nieuwe campagne. In commercials vertellen aansprekende klanten over hun samenwerking met PwC. De verdieping wordt vervolgens online en in social media gezocht. Daar gaan klant en PwC verder in gesprek over hoe ze samen tot nieuwe perspectieven zijn gekomen.