Van Veijeren creative director G2

09-06-2009 (09:41) - Bureaus

Gee van Veijeren, oprichter van Fountainhead in Kaapstad, is aangetrokken als creative director bij G2 Amsterdam. Hij zal de nieuwe divisie Branding & Design op gaan zetten. De afgelopen tien jaar werkte Van Veijeren (40) voor klanten als Unilever, Beiersdorf, Kimberly-Clark, Parmalat, Dunhill, Kellogg’s en Woolsworths.
De nieuwe G2-divisie biedt diensten als brand & corporate identity, packaging design en instore design. De eerste opdrachtgever is British American Tobacco (BAT). Voor deze klant wordt G2 Amsterdam het centrale bureau in Europa, waar vanuit alle concepten voor de merken Lucky Strike, Pall Mall, Kent en Dunhill worden ontwikkeld.

Om een sterke koppeling tussen brand identity en brand activation aan te kunnen bieden zal Gee van Veijeren nauw samenwerken met de van TBWA overgekomen creatieve directie (Jeroen de Snoo en Steven Bodoux) en digital director David Pavlovic van G2 Brand Activation.

Gé Key, Managing Director van G2: ‘We hebben de ambitie met G2 om in Europa een leidende rol te spelen als het gaat om branding en design. Onze klant BAT geeft ons de kans om deze waar te maken. Gee heeft in Zuid-Afrika al aangetoond dat hij de merken van BAT werkelijk kan innoveren, dus ik ben ervan overtuigd dat dit een grote aanwinst is voor ons bureau. Het is overigens niet zo dat je per se Gé of Gee moet heten om bij G2 te werken...’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch