Vandejong ontwikkelt Capital A
03-08-2011 (09:26) - Bureaus
Vandejong gaat helpen Amsterdam als internationale kunststad op de kaart te zetten. Met nieuwe klant Stichting Amsterdam Art Weekend bedacht het Capital A, ‘connects contemporary Art Amsterdam’. Capital A promoot Amsterdam als kunststad het gehele jaar door, met als hoogtepunt 3 Days of A, een driedaags kunstfestival waar de musea, galeries en kunstinstituten zich presenteren aan een internationaal publiek. 3 Days of A vindt dit jaar plaats van 25 tot en met 27 november.
Amsterdam barst van de kunst. In weinig steden op de wereld vind je op zo’n klein oppervlakte zoveel musea, galeries, kunstinstellingen en kunstenaars bij elkaar. Tijd om dat duidelijker aan de wereld te laten weten, vond de Stichting Amsterdam Art Weekend.
Het vroeg Vandejong een naam en merkconcept te bedenken en een huisstijl, website en campagne te maken. Samen bedachten we Capital A, ‘connects contemporary Art Amsterdam’, dat zijn hoogtepunt beleeft tijdens het festival 3 Days of A.