Vattenfall kiest na intensieve tender opnieuw voor UM als mediapartner

Vattenfall kiest na intensieve tender opnieuw voor UM als mediapartner

18-11-2025 (16:33) - Bureaus

Na een intensief tenderproces heeft Vattenfall, inclusief de merken Powerpeers, Feenstra en Delta Energie, gekozen voor UM als mediabureau in Nederland. Hiermee bevestigt Vattenfall het vertrouwen in de langdurige samenwerking en de bewezen strategische en operationele kracht van UM binnen de energiemarkt.

UM, onderdeel van IPG Mediabrands, heeft met een geïntegreerde aanpak laten zien dat het in staat is om media, data, creatie en technologie naadloos te verbinden. “UM heeft ons kunnen overtuigen door met een vernieuwd team en aanpak voor ons de juiste partner te zijn,” aldus Mieke de Korte, Brand Media Manager bij Vattenfall. “Hun plan sluit goed aan bij onze merkambities. We zijn blij dat we onze vertrouwde samenwerking kunnen voortzetten én in een vernieuwde vorm verder kunnen bouwen.”

“Deze hernieuwde samenwerking is een erkenning van het vertrouwen dat Vattenfall heeft in het nieuwe UM: In ons team, onze data & technologie en onze uitgesproken visie op brand en performance,” zegt Justus Wever, Managing Director bij UM. “We hebben ons mogen meten aan alle grote mediabureaus. Dat maakt ons extra trots dat Vattenfall, na een partnership van 16 jaar, opnieuw voor ons kiest in hun missie voor een fossielvrije toekomst.”

De komende periode zullen Vattenfall en UM gezamenlijk focussen op het maken van strategische keuzes in media, het versterken van Vattenfall’s lokale positie en het versnellen van duurzame gedragsverandering onder Nederlandse consumenten met proposities als Vattenfall TijdPrijs Trend.
 


Media

Marketing

Economisch