VBAT is irritant uitdagend

27-10-2008 (10:49) - Bureaus

Merkontwikkelingsbureau VBAT viert binnenkort zijn zilveren jubileum. De góuden prijs (Leeuw) werd dit jaar al gehaald in Cannes, in de categorie Design. Intuïtie speelt een centrale rol bij het bureau dat ‘creëren, het verhaal vertellen rondom een merk’ als zijn business ziet. En voor wie intuïtie een vaag en onuitlegbaar begrip lijkt, heeft VBAT visuele tools ontwikkeld om het gevoel te onderbouwen. ‘Veel klanten van VBAT onderkennen die intuïtieve kracht, maar hebben moeite dat gevoel intern uit te leggen. Why do we do it? Because it feels good. VBAT heeft visuele tools ontwikkeld om dat gevoel te onderbouwen.’

En: 'Steeds meer klanten zoeken naar een visual language. Wij maken iconen, maar de vertaalslag naar internet, publicaties, enzovoort, moet er altijd zijn. Het gaat om het het dna.'

Een uitgebreid interview met VBAT is nu te lezen in Identity Matters #8.

Media

Marketing

Economisch