VEA en Esprix de straat op
04-02-2008 (09:42) - Bureaus
Het was deze week de week waarin er antwoord gezocht werd hoe op een ludieke manier op te vallen als organisatie in de reclamewereld. Zowel VEA als Esprix kwamen – toevallig of niet – op de proppen met een tour.Zo was er de Esprix Advertising Excursie. Een groep consumenten maakte een rit langs reclamebureaus in Amsterdam om te zien waar toch die campagnes bedacht worden die de afgelopen jaren zoveel impact op hen hadden. De groep kreeg zelfs reclamemakers in het wild te zien. Een verslag van de tournee is te zien via http://www.youtube.nl/esprix2008.
VEA koos niet voor een moderne bus, maar greep naar een antieke vierwieler. Met een antieke T-Ford reed men langs de VEA-bureaus in Amsterdam, Amstelveen, Rotterdam en Den Haag. Doel van deze rit was aandacht vestigen op de EffieInschrijving die van start is gegaan. De bureaus hebben tot 22 februari om de cases in te sturen. De tot mobiele reclamedrager verbouwde historische bestelwagen van MobiMedia sluit volgens VEA perfect aan op het EffieThema van dit Jaar, ‘Schrijf geschiedenis’. De EffieOrganisatie heeft de T-Ford volgeladen met door drukkerij Spinhex gesponsorde affiches, die de reclamemakers attenderen op de deadline voor inzenden van hun cases.
De EffieUitreiking 2008 vindt plaats op de avond van dinsdag 24 juni in Tuschinski, een lokatie die bij uitstek geschikt is voor de historische uitreiking. Met het thema ’Schrijf Geschiedenis’ wordt gerefereerd aan het 25-jarig EffieJubileum en wordt tegelijk voortgeborduurd op het thema ‘Het Laatste Oordeel’ van 2007.