VEA publiceert Grijze Boekje

30-11-2007 (10:28) - Bureaus

Tijdens het VEA ‘Legends Dinner’ afgelopen woensdag is Paul Meijer (BeyenMeyer, foto) als ‘Legend’ geëerd. Meijer is de derde Legend die een plek krijgt in de Hall of Fame op het VEA-kantoor. Verder werd tijdens de Algemene Ledenvergadering een drietal nieuwe publicaties gepubliceerd waarmee VEA de aandacht vraagt voor de verdere professionalisering van de relatie tussen bureau en klant. Het gaat om ‘Het Grijze Boekje’, ‘De Klik’ en als derde ‘De Briefing’. ‘Het Grijze Boekje’ geeft tien tips voor een gezondere financiële klantenrelatie. Het is een handreiking ten behoeve van de voorbereiding van de honoreringsbesprekingen. ‘De Klik’ gaat over de klik tussen bureau en klant. De informele omgang die in het algemeen nodig is, maar de relatie ook fragiel maakt. In opdracht van de VEA is onderzoek gedaan naar de succesfactoren binnen de bureau-klantrelatie gebaseerd op een conceptueel model dat start bij de bureauselectie en eindigt met de regelmatige evaluatie van de relatie. ‘De Briefing’ is het startpunt van het proces van samenwerken. Het is het belangrijkste stuk informatie dat een klant aan zijn bureau geeft. De VEA zal in het komende jaar nog enkele publicaties verzorgen. Deze serie moet een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van het vak.
Ralph Wisbrun (UbachsWisbrun/JWT) en Ton Schoonderbeek (Mindshare/Group M) zijn aangesteld als bestuursleden van VEA. Wisbrun mag zich voortaan vice-voorzitter noemen.

Media

Marketing

Economisch