Veel respons op Quince-campagne

29-01-2009 (09:44) - Bureaus

Voor arthur.nl, een online platform voor financieel adviseurs, ontwikkelde reclamebureau Quince een direct mailing. Binnen enkele dagen na het verzenden van het mailing is er een conversie van DM naar online van meer dan 50 procent behaald. Arthur.nl is in korte tijd uitgegroeid tot de website in Nederland met het meest complete en onafhankelijke overzicht van financieel adviseurs voor consumenten. Op arthur.nl staan uitgebreide  profielen en specialismen van adviseurs, maar biedt consumenten ook de mogelijkheid om adviseurs te beoordelen.

De direct mailing is opgebouwd rond het thema ‘ik waardeer je’, geïnspireerd door het Arthur.nl  consumenten waarderingssysteem. In de eerste fase ontvingen de financieel adviseurs een enorme duim met een begeleidend schrijven van een fictieve ‘tevreden klant’ die de adviseur bedankt voor zijn diensten en hem tevens aanspoort een website te bezoeken. Via de website werd door een virtueel karakter aan de adviseur 3 vragen gesteld over zaken die hij wellicht waardeert en die arthur.nl hem biedt. Vervolgens was het een kleine stap om zich daadwerkelijk in te schrijven.

Arthur.nl heeft geen winstoogmerk en is voor adviseurs en consumenten gratis. Arthur.nl is op initiatief van Meeting Point opgericht en wordt aanbevolen door AEGON, Ardanta, De Amersfoortse, De Goudse, Delta Lloyd, Europeesche Verzekeringen, Fortis ASR Generali, Monuta, Nationale-Nederlanden, REAAL, Turien en Yarden.
 


Media

Marketing

Economisch