Visser wisselt JWT voor The Others

15-01-2009 (10:48) - Bureaus

Chris Visser is zijn eigen creatieve cel gestart; ‘The Others – Creativity’. Visser vond dat het tijd was voor ‘the next step’; het ontwikkelen van strategische creativiteit die merken werkelijk kan laten groeien. Creativiteit volgend uit de behoeften van merken en 'wat we merken adviseren'. Dus niet een commercial verkopen omdat het bureau daar nou toevallig een leuk idee voor heeft of goed in denkt te zijn. The Others slaat letterlijk op een andere aanpak, een andere visie, andere media en middelen en een andere bureau- en kostenstructuur.

The Others werkt met verschillende mensen op uiteenlopende merken met wisselende behoeften. ‘We werken en denken vanuit de identiteit van het merk en ontwikkelen van daaruit eveneens de media en middelen. ‘We don’t sell what we’ve got, we sell you what you need.' Een japans biertje vraagt nu eenmaal om een andere aanpak dan een Internationale Private Bank.’

Voor de start van ‘the Others’ werkte Visser 10 jaar bij JWT. Hij was daar onder meer creative director van PPGHJWT-Artists en daarna creatief verantwoordelijk voor JWT International - het bureau dat gevormd is toen een aantal mensen, waaronder Chris Visser, besloot niet mee te gaan in de fusie tussen UbachsWisbrunJWT en PPGH/JWT. In zijn JWT-tijd heeft Visser op vele klanten van het bureau gewerkt, waaronder ABN AMRO, Postbank, MINI, en Knorr. Ook heeft hij nationale en internationale prijzen en nominaties op zijn naam staan.

The Others heeft inmiddels een uitgebreide lijst met 23 klanten binnen verschillende disciplines. Zo werkt het bureau rechtstreeks voor klanten als Seat, KLM, ING Real Estate, SNS Securities, AMC, UMC Utrecht, Iki Bier, Twinstone, Autoweek en voor verschillende bureaus.
 


Media

Marketing

Economisch