Vodafone helpt Nederlandse toerist

09-07-2009 (09:17) - Bureaus

Vodafone Nederland spreekt Nederlanders in het buitenland deze zomer in hun eigen taal aan. Op toeristische hotspots in Barcelona, Parijs en Londen hangen Nederlandstalige affiches. De posters hangen uitsluitend in Abri’s van JCDecaux. Deze buitenreclame-exploitant heeft netwerken in een groot aantal wereldsteden, waaronder de drie genoemde metropolen. De uitingen moeten Nederlanders duidelijk maken dat met Vodafone Passport de prijs geen belemmering hoeft te zijn om vanuit het buitenland contact houden met het thuisfront.

Vodafone zette recent op soortgelijke wijze buitenreclame in om een specifieke doelgroep in de moedertaal attent te maken op haar voordelige tarieven. Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar spoorde de mobiele operator Chinese inwoners in het Amsterdamse Chinatown via affiches in hun eigen taal aan om goedkoop contact op te nemen met familie in China. Uiteraard om hen een gelukkig Nieuwjaar te wensen.

De campagne van Vodafone is tot stand gekomen dankzij de inspanningen van UbachsWisbrun/JWT, Initiative en JCDecaux.


Media

Marketing

Economisch