Wend doet aan ‘guerrillanetwerken’
30-01-2009 (10:14) - Bureaus
De Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht zijn hét e-commerce event van het jaar. Fullservice internetbureau Wend uit Amsterdam maakte van de gelegenheid gebruik om als guerrilla-actie te shoppen naar visitekaartjes van bezoekers. Het doel? Contactgegevens verzamelen én Wend bekend maken als partij voor alle internetoplossingen: van corporate website tot complete e-commerce omgevingen. Maarten van Appel, van Wend: ‘We hebben overwogen onszelf via een stand te presenteren op deze beurs. Het risico is dan alleen dat je een van de velen bent, waardoor je attentiewaarde een stuk lager is. Deze guerrilla-actie zagen we als een mooie test, die nog eens zeer succesvol was ook. Mede door de executie van ons idee, waarbij Jong Bloed Communicatie ons uitstekend geholpen heeft.’
Het idee was simpel: twee jongedames die als bezoeker te gast waren op de beurs, toverden zichzelf na binnenkomst om tot een waar Wend-promotieteam. Gewapend met twee echte winkelmandjes shopten ze zich vervolgens een slag in de rondte naar zoveel mogelijk visitekaartjes van bezoekers. In ruil voor de contactgegevens maken de bezoekers kans op een Wend Waardebon van 5.000 euro. Een flinke korting dus als men besluit door Wend een webshop of site te laten ontwikkelen. Van Appel: ‘We trokken zoveel bekijks met onze winkelmandjes, dat we er niet onopgemerkt mee door konden gaan. Mooier kan niet. Misschien dat we volgend jaar wel zelf een stand zullen bemannen.’