Wie wint de Euro Effies?

02-02-2009 (10:00) - Bureaus

De EACA heeft op 26 januari de inschrijving geopend voor de Euro Effies 2009, de gouden standaard in effectieve commerciële communicatie. Uniek in 2009 is de eenmalige extra special award (geen Euro Effie) voor het beste Versla-de-Recessie-concept. De EACA Euro Effies 2009 staan open voor alle bureaus met campagnes die gelopen hebben in twee of meer Europese markten in 2008. Eventueel kan de campagne ook gestart zijn vóór 2008. Om in aanmerking te komen voor een Euro Effie, moeten campagnes bewezen hebben dat de keuze en het gebruik van commerciële communicatie de sleutel waren tot het succes van de campagne. De sluitingsdatum voor inschrijvingen is 15.00 uur, dinsdag 31 maart 2009. Inschrijven kan via de website: www.euro-effie.com.
 
De winnaars worden officeel bekendgemaakt op 16 september tijdens het Awards Gala in Brussel dat gepresenteerd wordt door Sir John Hegarty, Worldwide creative director van BBH. Op 17 september worden de winnaars gepubliceerd op de website van de Euro Effies. In 2007 speelde Nederland voor het laatst een serieuze rol op het Europese toneel toen VEA-bureau 180 Amsterdam een gouden Euro Effie won voor de Adidas+10 campagne. Naast de standaard categorieën worden in 2009 ook Special Awards uitgereikt. De Sappi Print Media Efficiency Award, gesponsord door Sappi, voor effectiviteit in print, waarbij print op zijn minst 40 procent van het budget uitmaakte. De Grand Prix, gesponsord door WARC.
 
De grote vraag is, naar welk bureau dit jaar de Agency Network of the Year Award gaat, dat momenteel voor het vierde achtereenvolgende jaar in handen is van Grey Europe EMEA.


Media

Marketing

Economisch