Woedend! pimpt Amstelsite

18-10-2007 (10:19) - Bureaus

Bureau Woedend! vertaalde de Amstel merkwaarden in een interactieve website: Als Amstel 'Ons bier' is, dan is het compleet vernieuwde amstel.nl ' Onze website'. In plaats van een pure ouderwetse push van feiten over het merk, kan de bezoeker volledig interacteren met andere bezoekers in een virtuele kroegomgeving. Brand activation in optima forma. Amstel is zeer tevreden over het eindresultaat. De site biedt mensen die van Amstel houden de kans om met elkaar in contact te komen. In plaats van een volledige focus op video in de site, koos Woedend! voor een combinatie: Filmpjes met een vrolijke bardame die tegen je praat, in een zelf ontwikkelde Flash-omgeving die aanvoelt als 3D. De bezoeker kan rondwandelen door de kroeg, leren over Amstel, commercials bekijken, shoppen én -misschien wel het aardigste nieuwe aspect- contact leggen met andere gasten. De site bevat hiervoor een volledige chatfunctie die ook in Flash is gebouwd. Telkens als er 50 bezoekers zijn is de bar vol, en wordt er automatisch een nieuwe geopend. Bas van Berkestijn van Woedend!: ‘De grootste uitdaging lag ‘m denk ik in de realisatie van een echt sociale, digitale plek. Amstel is er voor iedereen, het staat in hoge mate voor gezelligheid, en dat wilden we graag laten terugkomen’

Media

Marketing

Economisch