Your CaB is ready
17-10-2007 (11:17) - Bureaus
Vandaag start een nieuw bureau op het gebied van below the line media: your CaB, kort voor or ‘your customers and brands’. Het bureau optimaliseert media en activiteiten tussen het merk en de klant en werkt daarbij als een denk-doe-tank door een commercieel oog met een conceptuele visie te combineren. Alle eigen media en activiteiten die een opdrachtgever inzet (print, digitaal en evenementen) worden vanuit een commercieel oogpunt beoordeeld op hun eigen en onderlinge prestatie. Het bureau zal zich bezigen met het analyseren van de huidige media-inzet en van processen tussen een merk en haar afnemers, het bedenken van brede crossmediale, commercieel interessante concepten, het uitnutten van de commerciële mogelijkheden van die eigen activiteiten (adverteerders, sponsors, joint promotions) en niet in de laatste plaats het leveren van (tijdelijke) mankracht om dat te realiseren. De initiatiefnemers zijn Marc van Dijk (ex director Sanoma Key Accounts/Custom Publishing) en Jan Loovens (ex algemeen directeur Media Partners Group/RSDB business line Marketing Communications).Een korte toelichting van het bureau over de naam: ‘Engels’ voor taxi: de klant weet als geen ander waar hij heen wil, maar kent niet altijd de slimste weg. Of hij wil gewoon lekker gereden worden. Hij heeft het met andere dingen al druk genoeg. · ‘simpel’ als bij taxi: je stapt in, de meter gaat aan, je stapt uit en rekent af. En, bij een volgende rit gewoon weer even bellen.'