Zet The Public Group Rotterdam op de creatieve kaart?

23-10-2009 (09:46) - Bureaus

Drie reclame- en communicatiebureaus hebben zich verenigd in de nieuwe onderneming ‘The Public Group’. Het fusiebedrijf brengt zo’n 30 jaar ervaring samen met campagnes voor Rabobank, Unilever, Eneco, ANWB, Radio Veronica, Rijkswaterstaat en de gemeente Rotterdam.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb verrichtte de openingshandeling in het vijf etages tellende pand aan de Rotterdamse Eendrachtsweg, een A-locatie in de Maasstad. Hij ontving uit handen van de beide partners Henk Aron en Jaroslav Gort een aan een goed doel te besteden cheque van 10.000 euro. Rotterdams Eerste Burger schonk het geld aan het Sophia Kinderziekenhuis.

Aan de basis van ‘The Public Group’ staan drie Rotterdamse bureaus. The Public is een klassiek reclamebureau gericht op branding en advertising. More than Live is expert op het gebied van additionele beleveniscommunicatie en Just Sold heeft zich gespecialiseerd in vastgoedcommunicatie, zoals het begeleiden en in de markt zetten van bouwprojecten.

The Public Group heeft nu zestien medewerkers. ‘Bewust hebben wij er voor gekozen, de medewerkers van de drie verschillende takken niet op een eiland te zetten, maar kris kras door elkaar in ons ruime gebouw te posteren. Daardoor is de samenhorigheid groter en kunnen de diverse disciplines elkaar beter aanvullen’, verklaart Henk Aron zijn visie op het nieuwe ‘creatief warehouse’.

Het nieuwe energieke en vindingrijke reclamebureau heeft de ambities naar de toekomst toe in positieve zin bijgesteld. ‘Wij zien grote kansen om verder door te groeien. Op termijn willen wij ons een plaats veroveren in de Top 3 van bureaugroepen in Rotterdam.’

Burgemeester Aboutaleb was deze week ‘de eerste klant’ bij de met 350 belangstellenden massaal bezochte start van ‘The Public Group’.


Reacties

Wonderbaarlijk wereldschokkend slaapverwekkend .

Dit zet niks op de kaart , wat de kop doet vermoeden ,
een klassiek reclamebureau , een huizenmarkt bureau en
dan nog een beleveniscommunicatie bureau, die drie combineren
dan ben je op het lever van de jaren 90 reclame ! Laat
Rotterdam investeren in digital agency's , iets wat baanbrekend
is....
Lile Yeao @ 23-10-2009 10:36 uur
@Lile Yeao: Als er iets juist in de jaren 90 baanbrekend was, zijn het wel digital agency's. Waarom toch zo in hokjes denken?
rub& @ 24-10-2009 14:41 uur

Media

Marketing

Economisch