Bar-le-Duc bereikt jonge doelgroep met ‘Dorstig naar Meer’

22-04-2024 (16:27) - Campagnes

Bar-le-Duc lanceert deze week een nieuwe campagne ‘Dorstig naar Meer’. Met deze campagne, geleid door Crocodile Agency, probeert het merk een breder publiek aan te spreken waaronder de Gen-Z- en early millennials-generaties.

De nieuwe campagne van Bar-le-Duc ‘Dorstig naar meer’ is gericht op het blijven aanmoedigen van consumenten om twee liter water per dag te drinken. Om ook een jongere doelgroep te bereiken heeft het merk data-onderzoek laten uitvoeren onder de doelgroep 16-35 jarigen. Dit onderzoek heeft geleid tot de ontwikkeling van een merkcampagne met online-campagnemiddelen, een merkvideo en een winactie. Daarnaast werd ook de website vernieuwd.

Winactie

Een belangrijk onderdeel van de campagne is een grootschalige winactie op de PET- flessen van Bar-le-Duc. Van half april tot en met half juni 2024 kunnen consumenten onder de dop een code vinden waarmee ze verschillende prijzen kunnen winnen zoals festivaltickets en DJ-workshops. Naast het doel om de jongere doelgroep nog meer te verbinden met het merk benadrukt de winactie ook kernthema’s van Bar-le-Duc: festival, muziek, sport en ontspanning.

De campagnevideo en bijbehorende online-campagnemiddelen is komende zomer volop te zien op verschillende platforms, onder andere Videoland, YouTube, Instagram, Snapchat en TikTok.

Credits

Klant: Bar-le-Duc
Verantwoordelijk bij klant: Thari Hesselink
Lead agency: Crocodile Agency
Business Owners: Lonneke de Boer, Barbara Vos
Creative Owners: Dominique Point, Brecht Engels
Project Management: Saskia Robaard
Data-onderzoek: team5pm
Videoproductie: Chev Productions
Fotografie: Jelle Draper
Website: Your Tech Club
Retail- en offlinecommunicatie: Brand Builders
Media: Abovo