Campagne Amsterdam Made laat zien wat de stad in huis heeft

Campagne Amsterdam Made laat zien wat de stad in huis heeft

13-09-2022 (08:44) - Campagnes

Stichting Amsterdam Made start vandaag een campagne waarmee ze consumenten helpt goede keuzes te maken als het gaat om duurzaam shoppen. De bijbehorende video maakt duidelijk dat het kopen van lokale en duurzame producten via de Amsterdam Made Shop fijn is voor de consument, goed voor de makers en geweldig voor de stad.
 
Marit Timmerman, Managing Director van Amsterdam Made (foto midden rechts): “We worden doodgegooid met de term ‘duurzaamheid’ en weten daardoor niet goed onze weg te vinden als we verantwoord willen consumeren. Dit hebben we opgelost door het Amsterdam Made Keurmerk te ontwikkelen en alle producten die aan onze eisen voldoen te verzamelen op één plek: de Amsterdam Made Shop.” De makers van de producten ontvangen het keurmerk wanneer zij gevestigd zijn in de Metropool Amsterdam, duurzaam produceren binnen de landsgrenzen en waar mogelijk ingrediënten gebruiken van eigen bodem.
 

Goed voor de maker

De producten op de Amsterdam Made Shop linken door naar de websites van de makers zelf. Amsterdam Made pakt geen marge, maar genereert alleen extra exposure richting de makers. “Je koopt niet bij ons, maar bij de makers, waardoor deze 100% van de opbrengst krijgen. De Amsterdam Made Shop is daarmee de ultieme tegenhanger van de grote, commerciële webshops en winkels.”
 

Geweldig voor de stad

Ook de stad profiteert want geld rouleert lokaal en daardoor neemt de regionale economie in kracht toe. Timmerman: 'Ook help je mee aan de werkgelegenheid en het behoud van de kleine, creatieve maakbedrijven in de stad.”