KPN-kat wakkert oranjekoorts aan
KPN verspreidt, als telecomprovider en KNVB partner, ook dit jaar de EK koorts door Nederland.
De kat Louis glipt mee als mascotte de bus in naar Duitsland.
In de TV-commercial zien we namelijk dat de KPN kat niet alleen meelift met de Oranjebus op weg naar Duitsland, maar blijkt hij ook met z’n vibe de Oranjekoorts aan te steken onderweg naar het EK. Waardoor er voor de Nederlandse spelers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons in de hoofdrol niets anders opzit dan de kat te omarmen als mascotte in de bus, kleedkamer, en uiteindelijk zelfs in een kolkend stadion het veld op.
Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: "De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte."
Tik Tok sensaties
Naast de TV-campagne zien we de KPN-Oranje mascotte ook terug in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Op social komen andere KPN-partners terug, zoals TikTok sensaties Jesper en Herre die reizen per step vanuit Groningen naar Hamburg, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun socials kunnen we hun avonturen volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen.
De hoogste kwaliteit en scherpe deals
KPN is er ook bij als de oranjefans ter plekke vanaf de Oranjecampings in fanparades naar de UEFA fanzones worden begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden.
Credits
Klant: Elise Van Deuren-Kerkvliet, Christian van der Ven, Dave Frauenfelder, Chantal van der Walle, Mark Versteegen
Creatieven: Luuk Simonse en Leendert-Jan de Ronde
Strategie: Tobias Vermeiren
Creatieve Directie: Gijs Sluijters en Joris Tol
Account Director: Eveline Rooders
Producer: Joze Rikken
Productie Partij: Holy Fools
Regie: Mattias Schut
DOP: Floris van der Lee
Producers: Frank de kok en Jesse te Buck
Edit: MRTN
Muziek: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
VFX supervisor: Ton Habraken
CG lead artist: Rolf van Slooten
Grading: de Grot
Sound: Public Audio
Media: Mindshare en A Bigger Circle