Mora zet in op verhogen snackplezier met 'luxe viergangen snackmenu'
Mora wil met haar nieuwe campagne het snackplezier onder snackfans verhogen. De feestdagen vormen het decor voor de eerste campagne, die draait om een luxe viergangen snackmenu. De campagne is ontwikkeld door Alfred en OnSocial.
Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: “Snacken is een feestje - een heerlijk moment waarop we de teugels even kunnen laten vieren. Dit geldt voor Mora, maar ook voor onze concurrenten. Om ons te onderscheiden gaan we met Mora op zoek naar manieren om dat plezier naar een hoger niveau te tillen. Dit past bij onze rol als marktleider en resoneert goed over de gehele linie van de snacking community.”
Snackplezier verhogen onder alle snackfans
Marieke van Balen, CMO van moedermaatschappij Van Geloven: “Iedereen houdt van snacken, dus Mora bedient een brede doelgroep. Hoewel tv voor ons een belangrijk medium blijft, merken we dat het lastiger wordt om hiermee de jongere generaties te bereiken. En op kanalen waar zij zich wel begeven, leggen reclamische boodschappen het vaak af tegen andere vormen van content. Dat vraagt om een aanpak die meer vertrekt vanuit hun interesses. De uitdaging is om met uiteenlopende uitingen voor verschillende kanalen toch een eenduidig merkgevoel uit te dragen.
''Hoewel tv voor ons een belangrijk medium blijft, merken we dat het lastiger wordt om hiermee de jongere generaties te bereiken. En op kanalen waar zij zich wel begeven, leggen reclamische boodschappen het vaak af tegen andere vormen van content. Dat vraagt om een aanpak die meer vertrekt vanuit hun interesses''
''We gaan onze expertise en onze slagkracht inzetten om snackplezier te verhogen. De insteek: het kan altijd nóg leuker. Of het nu is door een snackdrempel weg te nemen, door te verrassen met een nieuw product of activatie, of door een initiatief vanuit content creators vleugels te geven.”
Introductie Mora Snacklab
Op het eerste oog lijkt er misschien niet zo veel veranderd: in de TV commercial, die werd ontwikkeld voor Nederland en België, is het nog steeds Cora die de kijker toespreekt. Wie echter goed kijkt, ziet dat er wordt gecommuniceerd vanuit het Mora Snacklab. Een testcenter waar Mora samen met snackliefhebbers onderzoek doet naar manieren om het snacken nog leuker te maken. Te beginnen tijdens de feestdagen.
Aldwin van Pareren, co-founder van OnSocial: "Snackfans zoeken content die aansluit bij hun interesses. Daarom hebben we receptenvideo’s laten maken door bekende snack-creators, zoals Manon van Happen van hoevetterdebetter, Roxanne Kwant en Rick Dietz van schaftzonderspijt. Aansluitend hebben we een event georganiseerd waarbij zij elkaars snackgerechten konden proeven. Het maakt deze campagne een toonbeeld van een samensmelting tussen werelden. Of je nu binnenkomt via experiential content op TikTok, of via de TVC met Cora: het telt allemaal op tot hetzelfde merkgevoel.”