Refugee Talent Hub en 180 Amsterdam vragen aandacht voor 80.000 werkzoekenden
Met de social awareness campagne ‘Refugee LinkUp’ slaan werkgeversinitiatief Refugee Talent Hub en creatief bureau 180 Amsterdam de handen ineen. Tijdens de campagne delen vijfentwintig professionals hun online netwerk met vijfentwintig werkzoekende statushouders.
Hiermee wordt aandacht gevraagd voor de ca. 80.000 statushouders die mogen en willen werken, maar die toch geen baan kunnen vinden, onder andere door het ontbreken van een relevant professioneel netwerk.
Bewustwording
Refugee LinkUp is ontstaan vanuit het idee dat iedereen zijn netwerk in kan zetten om mensen te helpen. Wilma Roozenboom, directeur van Refugee Talent Hub: “We willen met deze publiekscampagne bewustwording creëren. Laten zien dat we allemaal, met ons informele en professionele netwerk, anderen kunnen helpen. En dat dat echt niet moeilijk hoeft te zijn.” Enkele bekende namen, waaronder Anke den Ouden, General Manager Microsoft Nederland, Nadine Beister, HR Directeur van Achmea, Pauline Bieringa, Managing Director Triodos Bank, en Joost Looij, Directeur ICT van Enexis, stellen hun netwerk ter beschikking, door hun LinkedIn profiel te delen met een statushouder.
Openheid en erkenning
In totaal delen vijfentwintig professionals gedurende twee weken hun connecties, titel en profielfoto met een statushouder. De vijfentwintig statushouders die in deze campagne te zien zijn, staan symbool voor de ongeveer 80.000 nieuwkomers zonder relevant netwerk in Nederland. Sander Volten, CEO 180 Global: “We hopen met onze bewustzijnscampagne meer openheid en erkenning binnen de arbeidsmarkt te creëren.” De awareness-campagne is te zien op LinkedIn en Digital Out of Home tot 20 maart. De campagne is gemaakt door 180 Amsterdam en geproduceerd in samenwerking met DDB.