Specsavers zet nadrukkelijker in op zorg
Sinds 10 oktober is de nieuwe commercial van Specsavers op TV en online te zien. De commercial maakt onderdeel uit van een nieuwe campagne, om het laagdrempelige ooggezondheidsonderzoek onder de aandacht te brengen.
Door een echte klant in de commercial te gebruiken benadrukt Specsavers diezelfde laagdrempeligheid in de communicatie hieromtrent. Met deze campagne wil de oogzorgketen zich op een nieuwe manier onderscheiden in de sterk concurrerende markt. Hiermee wordt verder invulling gegeven aan de missie om oogzorg toegankelijk te maken.
Truusje Wijsman, Head of Marketing Optiek bij Specsavers, licht toe: “In Nederland dragen meer dan 9 miljoen mensen een bril en/of contactlenzen. Dit aantal groeit vanwege de vergrijzing en daarnaast neemt het aantal mensen met oogziekten tot 2030 met 17% toe. Het belang van gezonde ogen is dus groter dan ooit."
Differentiatie door focus op zorg
De oogzorgketen staat in haar marketing met onder andere de ‘was nou maar naar Specsavers gegaan’ slogan voornamelijk bekend om het communiceren van aanbiedingen, maar daar komt nu verandering in. Wijsman: “In onze campagnes ligt de focus vaak op ‘value for money’ en dit is zeker een essentieel onderdeel van onze propositie. Maar we weten dat klanten ons professionele advies en expertise ook waarderen. Daarom willen we daar met deze campagne meer de focus op leggen, passend bij onze missie.”
Bovendien vindt de keten het belangrijk om zich in de sterk concurrerende markt, waarin weinig differentiatie is, op een nieuwe manier te onderscheiden. “Consumenten willen meer gemak, dit onderzoek is heel toegankelijk. Met deze focus op zorg en dit ooggezondheidsonderzoek willen we ons differentiëren en onze meerwaarde laten zien,” aldus Wijsman.
De commercial is vanaf vandaag op TV te zien, en is hier online te bekijken. De commercial maakt onderdeel uit van een bredere campagne, met daarin ook print- en online uitingen.
Credits
Specsavers: Keith Willis, Charlotte Riis-Cordsen, Julie Mohr, Truusje Wijsman, Leonie Hoogendoorn.
Bureau: Sunrise
Creatie: Sunrise
Strategie: Specsavers
Agency producer: Filippa Borg Willer
Productiemaatschappij: FBvB
Regisseur: Mathias Hovgaard
Producer: Filippa Borg Willer
Offline montage: Tanya Fallenius
Online: Welcome
Grading: Welcome Post
Geluid: Welcome Post