Voetbalcoach Jürgen Klopp maakt transfer naar MediaMarkt
Voormalig Liverpool FC-coach Jürgen Klopp is de nieuwe internationale merkambassadeur van Mediamarkt. Deze feestdagen schittert hij in de campagne 'Één team. Duizend cadeau-ideeën', die sinds deze week te zien is in Nederland en andere Europese landen.
De campagne positioneert MediaMarkt als de betrouwbare partner tijdens de feestdagen. Klopp en team MediaMarkt laten zien hoe diensten zoals persoonlijk cadeauadvies, same-day delivery, Click&Collect en het gebruiksklaar maken van apparaten het shoppen eenvoudiger en sneller maken. Zo blijft er meer tijd over voor familie en vrienden – precies waar de feestdagen om draaien.
Raymond Mesterom, Director Marketing & Communication MediaMarkt Benelux, is enthousiast over de aanpak van de campagne: "Onze campagnes staan vaak in het teken van scherp geprijsde artikelen, maar met deze commercial focussen we op een onbezorgde winkelervaring. Met onze persoonlijke en snelle service en levering kunnen klanten op ons rekenen in de drukste tijd van het jaar. We hebben daarvoor een sterk team en in Jürgen Klopp een topcoach gevonden."
AI-stem
De campagne wordt uitgerold in elf landen, waarbij MediaMarktSaturn in enkele landen AI inzet om Klopp in de lokale taal te laten spreken. Voor Nederland wordt de Engelstalige commercial met Nederlandse ondertiteling getoond. De productie is verzorgd door Saatchi & Saatchi en BWGTBLD, en de campagne omvat TV, online video, (D)OOH, radio en instore marketing.
Langdurige samenwerking
MediaMarktSaturn kondigde in oktober de samenwerking met Klopp aan. Na zijn succesvolle carrière als coach van Liverpool FC en Borussia Dortmund, besloot Klopp zich te focussen op nieuwe uitdagingen. Zijn nuchtere, teamgerichte 'Let's go'-houding sluit naadloos aan bij de merkfilosofie van MediaMarkt.
In Nederland is deze feestdagencampagne het eerste moment waarop Klopp als het gezicht van MediaMarkt wordt geïntroduceerd. De advertenties met hem staan niet voor specifieke producten of diensten, maar voor de overkoepelende merkboodschappen van het bedrijf.