180 LA wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey

21-06-2022 (13:47) - Cannes

Creatief bureau 180 haalt hun eerste overwinning binnen op Cannes Lions voor hun inspirerende 'Project Convey' voor Cox Communications, ontwikkeld door 180 LA. Hun gouden leeuw werd gewonnen binnen de categorie Health and Wellness. In die mate getuigde het project van een geëngageerde benadering in de context van gezondheid.
 
Project Convey is een awareness initiatief met als doel een tool te creëren dat mensen met autisme helpt om meer betekenisvolle connecties te maken. Op deze manier werd een videochat prototype ontwikkeld met behulp van spraak- en gezichtsherkenningstechnologie die gezichtsuitdrukkingen, woorden en de toon van de stem analyseert en onmiddellijk vertaald in één enkele emoji, wat het begrijpen van emoties vergemakkelijkt voor mensen met autisme. Door de toegankelijkheid van videochatten voor individuen op het autismespectrum te vergroten wil het project menselijke verbondenheid stimuleren.

De afgelopen jaren heeft creatief bureau 180 een sterke 30% groei gezien. Het opende verscheidene specialistische units, verkreeg nieuwe klanten in LA en Amsterdam en won uiteenlopende prijzen voor onder andere D&AD, The One Club for Creativity, The Webby Awards, Ad Age Creativity Awards, The Clio Awards. Nu is het afwachten wat Cannes Lions nog allemaal in petto heeft voor 180 en haar wereldwijde ecosysteem van creativiteit.