
Bijna 27.000 inzendingen voor Cannes Lions 2025
De organisatie van Cannes Lions maakt bekend dat er dit jaar maar liefst 26.900 inzendingen zijn ontvangen voor de prestigieuze creativiteitsprijzen. Opvallend is de sterke groei in categorieën die impact en strategie centraal stellen, zoals de Design Lions (+17%), Creative B2B (+13%) en het Strategy Track (+10%).
De grootste stijging is te zien bij Glass: The Lion for Change, dat zijn tien jarig jubileum viert met een groei van 53% in inzendingen. Daarnaast groeit het aandeel van creator-led content binnen de Social & Creator Lions: 18% van de inzendingen valt onder de nieuwe subcategorieën die specifiek zijn gericht op makers.
Cannes Lions CEO Simon Cook: "We zien baanbrekend werk uit 96 landen, met opvallende groei uit Latijns-Amerika. Deze inzendingen vormen de maatstaf voor waar onze industrie naartoe beweegt."
De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de uitreikingen van maandag 16 tot en met vrijdag 20 juni.