
Cannes Report #2: een moment suprême met hoofdletter M
Wie ‘s ochtends in de rij bij de security van het Palais staat, loopt meerdere krantenbezorgers tegen het lijf. Twee attente dames gaven ons Cannes-specials van The Wall Street Journal en New York Post. ‘Complete Guide To Festival Inside’ knalt van de voorpagina. Maar eerlijk: wie heeft Amerikaanse media nodig, als je ook gewoon FONK’s Cannes Report als persoonlijke gids hebt. Dit is dag twee, door de ogen van Imogen, Vera en Sem.
Fotocredit: Getty UK
Eenmaal voorbij de uitsmijters waren de Amerikaanse invloeden nog niet voorbij. Tennislegende Serena Williams nam plaats op het hoofdpodium om te praten over haar nieuwe rol als ambassadeur van Reckitt Catalyst. Dat is een programma dat start-ups van vrouwelijke ondernemers ondersteunt met kennis over gezondheid en hygiëne, om wereldwijd betere zorg toegankelijk te maken. Grote thema’s, veel instemmend geknik, maar echt de diepte in ging het niet.
Camera ready, microfoon ready, go!
Even later passeerde ook James Blake de revue. De Britse muzikant is bekend van zijn album Overgrown, maar ook zeker van zijn samenwerkingen met grote internationale artiesten als Kendrick Lamar, Travis Scott en Beyoncé. En daar zitten we dan, om 11:00 uur ’s ochtends, in Cannes bij een mini-concert van James Blake. Niet helemaal wat we verwacht hadden, maar kippenvel van top tot teen.
Daarna bleven we nog even hangen voor het persmoment. We dachten in een kleine zaal te komen waar iedereenvragen kon stellen, maar dat bleek een 1-op-1-interview te zijn. Aan een klein tafeltje, op een balkon met zeezicht. Last-minute wat vragen op papier gezet en daar gingen we.
Wij waren als laatst aan de beurt. Twee minuten kregen we, dus: camera ready, microfoon ready, gooooooooo!!! Maar wat twee minuten hadden moeten zijn, resulteerde in een gesprek van bijna een half uur. Een heel fijn en open gesprek. Imo kreeg zelfs nog wat serieuze life advice mee. En Vera? Die hield er een lamme arm aan over van het filmen.
Stukje van Mij 2.0
Wat kan zo’n onvergetelijk moment nog overtreffen? Helemaal niets. Al komt het praatje van KPN’s CMO Dave Frauenfelder gevaarlijk dichtbij. In de Secret Garden van DEPT vertelde hij over het succes van Stukje van Mij. Het verhaal achter de campagne tegen online haat is inmiddels bekend, maar het vervolg van KPN’s Beter Internet-campagne is dat nog niet. Dave hield zijn mond tijdens de talk van Marketing Report grotendeels gesloten, maar gaf wel een klein tipje van de sluier: ook dit keer draait het om een socialer internet, met dezelfde signatuur van Stukje van Mij, maar dan stoerder en met meer lef.
(Hard)house op La Croisette
Of Meau wederom de muziek verzorgt, blijft nog even een verassing. Wat we wél zeker weten is dat de dj's on fire waren tijdens het JongeHonden-feest. Strictly Idis trapte de avond af met rustige, maar wel dansbare housesetjes in de beachclub aan La Croissette. Klokslag twaalf uur nam Lisa Korver het stokje van hem over. De dj, die ook influencer is, had energiekere hardhouse platen voor ons in petto.
We waren dus ook nog lang niet moe toen Lisa om twee uur stipt het mengpaneel stil draaide. Daarom namen Imogen en Vera nog een kijkje bij Spotify Beach, waar Royal Otis, Alex Warren en Sombr de muziek verzorgden. Ook vanavond staat er een feestje op het programma van Massive Music. Same place, same time, see you there?
Lees hier hoe onze eerste dag verliep.