
LePub Amsterdam driemaal op eerste shortlist Cannes Lions 2025
Cannes Lions International Festival of Creativity heeft de eerste twee shortlists van 2025 bekendgemaakt, in de categorieën Innovation en Dan Wieden Titanium. LePub Amsterdam is drie keer terug te vinden in de Innovation-lijst, met twee campagnes voor Philips.
Beeldcredit: Youtube-kanaal Philips
Samen met de Milaanse tak van het bureau is LePub Amsterdam tweemaal geselecteerd voor hun werk voor Philips Personal Care in de subcategorieën Brand-Led Innovation en Environmental Innovation. Met Philips Fixables kunnen klanten zelf 3D-onderdelen printen voor hun apparaten, bijvoorbeeld voor de OneBlade. Daarnaast is LePub Amsterdam zelfstandig geselecteerd in de subcategorie Product Innovation, voor het project Philips Grow.
Op de Dan Wieden Titanium-shortlist, vernoemd naar de medeoprichter van Wieden+Kennedy, zijn geen Nederlandse bureaus te vinden. Wel staan er vier Duitse, vier Amerikaanse en drie Franse bureaus op de lijst, die werk bekroont dat de de creatieve industrie op een vernieuwende manier vooruithelpt.
De overige shortlists worden bekend gemaakt tussen zaterdag 14 en woensdag 18 juni.
Bekijk hier de aankondigingsvideo van Philips Fixables: