Luca Izarin en Katie Clarke winnen JongeHonden Cannes-pitch

Luca Izarin en Katie Clarke winnen JongeHonden Cannes-pitch

04-06-2025 (12:31) - Cannes

Luca Izarin, Junior Art Director bij DEPT®, en Katie Clarke, Copywriter bij Polaroid, zijn de winnaars van Cannes-pitch, georganiseerd door JongeHonden. Over een kleine twee weken vertekken ze naar het creatieve festival in Frankrijk.

Het duo won de Red Bull-pitch met het concept 'The Kama-Sitra' om Red Bull-gebruik tijdens studeerperiodes te stimuleren. Ze bundelden 69 zithoudingen, die de energie en focus van de studenten moeten verhogen, in een handboek dat beschikbaar is in universiteitsbibliotheken. De bijbehorende campagne met guerrilla-kortingscodes wordt tijdens tentamenperiodes uitgerold op onder andere social media. 

'We gaan gewoon naar Cannes!'

"Het voelt nog steeds onwerkelijk om gewonnen te hebben. De Red Bull-briefing was zó leuk. We springen een gat in de lucht van blijdschap sinds de ontzettend getalenteerde juryleden ons idee bekroonden met goud. We gaan gewoon naar Cannes!!!", aldus Luca Izarin. Dit jaar verblijven de winnaars van de Jonge Honden-competities in het YoungDogs House, een creatieve hub waar internationale vakgenoten jonge Nederlandse talenten inspireren.

"Dank aan Jonge Honden en Red Bull voor deze waanzinnig leuke opdracht. We zijn hier eigenlijk best goed in; reclamewerk. Voor iedereen die dit jaar naar het Cannes Lions International Festival of Creativity gaat: pas op, want Luca Izarin en ik zijn erbij!", zei Katie Clarke.

"Luca’s talent en veelzijdigheid maken telkens weer indruk en het winnen van deze Jonge Honden-competitie onderstreept dat nog eens. Het is een prachtige mijlpaal voor elke creatief, en we zijn ontzettend trots op Luca’s prestatie", aldus Rod Henriques, Executive Creative Director bij DEPT®.