Nederland scoort op zes nieuwe shortlists

18-06-2024 (11:16) - Cannes

Vandaag zijn er zes nieuwe shortlists bekendgemaakt in de categorieën Creative Commerce, Luxury & Lifestyle, Creative Strategy, Creative Effectiveness, Film en Creative Business Transformation. 

De campagne 'Stukje van mij' door KPN en Dentsu Creative ontving maandagavond de eerste Nederlandse leeuw, naast MediaMonks NL die ook een zilveren leeuw ontvingen in de categorie Outdoor voor The Fucking Car voor Netflix. 

nominaties stromen binnen

De nominaties voor KPN en Dentsu Creative blijven binnenstromen, wat ze nu op een totaal van twaalf nominaties brengt. Vandaag zijn ze drie keer genomineerd in de categorie Creative Strategy. Ook de Bar Experience van Heineken door LePub Milan in samenwerking met C41 Amsterdam (productie) en Boomerang Create Amsterdam, Sysation en We Are First wordt drie keer genomineerd in deze categorie. 

De jubileumcampagne 'Heerlijk helder, hoe je ons ook noemt' van Heineken door LePub Milan, Design Bridge (productie) en Boomerang Create krijgt twee nominaties in Creative Strategy en twee op Creative Commerce. 

In de nieuwe categorie Luxury & Lifestyle zijn geen Nederlandse nominaties ontvangen.  

Beeld boven: Bar Experience campagne Heineken